Det bliver spændende at se hvordan man staver til Tårnby fremover!

image Timos Adraktas, Cheftræner
Michael Jensen
03. august 2021 kl. 09:03
Optakt - Sydbank Pokalen mod AB Tårnby

Skal der AB foran eller FF efter i den fremtidige stavemåde for Amagers grønne kommune? Det har vi formentligt fundet ud af inden ugen er omme!

Ikke bare et men hele to drabelige og ekstremt rivaliserende lokalopgør er i vente på Tårnby Stadion..

Onsdag går det løs i pokalturneringens første runde og lørdag er der sæsonpremiere i DS.

Pokalfodbold er en både sjov, spændende og ekstrem lærerig oplevelse for både klubberne og spillerne, men det er trods alt at klare sig godt i DS, de to klubber er mest afhængige af på den lange bane. Derfor svarer de fleste, at det er lørdagskampen, der er den vigtigste, hvis de bliver tvunget til at svare med hjernen, men (fodbold)hjertet siger klart og tydeligt, at det ALTID er den næste kamp, der er den vigtigste - og sådan har jeg det personligt også!

Derfor er det naturligvis vigtigt for os at vinde på onsdag - og mon ikke vores rivaler fra ABT tænker nogenlunde det samme, nu når TV3Sport har valgt at kaste deres tv-transmitterende kærlighed på netop vores lokalopgør - det tror jeg nok de gør!

Men man kan måske godt regne med, at holdene har overvejet i perioder at spille på en anden måde end man plejer, i pokalkampen, for bedre at kunne overraske modstanderen i DS-kampen lørdag. Kampen i kampen, skak på grønsvær, Stratego på græs - fodbold er bare fantastisk!

Vi har fået en rigtig fin trup, synes jeg, med en god tilgang og kun lidt afgang. Der er kommet rigtig god fart på træningen og stemningen i truppen er super-fin.

To træningskampe er det blot blevet til, da kampen mod Skovshoved desværre blev aflyst. Men en 1-0-sejr over B1903 og en 2-0 ditto over Union har efterladt en fin tro på, at vi er på rette vej. Dog kan man godt frygte, at AB Tårnby står lidt skarpere end vores to træningsmodstandere, da de kommer direkte oppefra med både fart og erfaring fra en stærk 2. division.

Men jeg føler mig dog alligevel overbevist om, at det bliver en helt lige pokalkamp, og forhåbentligt også en ganske seværdig en af slagsen, for både seerne hjemme i stuerne og live-publikummet på Tårnby Stadion.

Afslutningsvis vil jeg lige give jer et klip fra en tidligere pokalkamp mellem de to hold - og dengang skulle Tårnby i øvrigt staves med FF efter - i meget lang tid!

Sydbank Pokalen 21/22 onsdag den 4/8 2021 kl 18:00 på Tårnby Stadion:

AB Tårnby - Tårnby FF

Vel mødt!