Casper Simonsen ny assistent i trænerteamet

image Casper Simonsen
Michael Jensen
09. juli 2021 kl. 19:10
Tårnby FF får hermed tilgang af en ny ung træner med en kæmpe- både indsigt og erfaring i det ædle spil, fodbold

Men hvem er det, cheftræner Timos Adraktas, assistenttræner Martin Fischer og fysisk træner Frederik Holm Larsen, får som ny kollega i trænerteamet?

Jeg har mødt Casper og det er en virkelig spændende kapacitet, Tårnby FF fremover kan skrive på stabslisten:

Navn: Casper Simonsen

Alder: Født 1989 -  31 år gammel

Uddannelse: Lærer

Nuværende beskæftigelse: Dansk, mentor, idrætslærer og fodboldtræner på Tre Falke Skolen på Frederiksberg.

Fodboldmæssig erfaring:

- 1992-2003: Viking (Bornholm - ungdom)

- 2003-2008: Odense Boldklub (ungdom + Superliga)

- 2008-2009: FC FYN (2.div + 1.div)

- 2009-2010: Brøndby (u21 + Superliga reservehold)

- 2011-2013: Vanløse IF (2.division)

- 2014-2016: Rønne FB (Bornholm - spillende assistenttræner for KS-holdet)

- 2016-2017: PI fodbold (serie 1)

- 2017-2019: Fremad Amager II (serie 1)

- 2019: Tårnby FF (DS)

- 2019: Karriere indstillet pga. skade.

På spørgsmålet om hvem Casper Simonsen derudover er, fik jeg følgende svar, der peger på en alsidig mand i fin balance:

“Idræt og sport har altid fyldt meget i mit liv. Jeg har altid haft en meget alsidig tilgang til sportens verden, hvor fodbold dog har optaget det meste af min interesse. Udover fodbold har jeg dyrket håndbold, gymnastik og badminton på klubplan, ellers har mange af de andre sportsgrene været på et hobbyplan, som f.eks. atletik, tårnspring, svømning, tennis, løb, bordtennis, hockey, rulleskøjte m.fl.. Idræt er fortsat en vigtig del af min hverdag i mit arbejde i den danske folkeskole, hvor jeg både som idrætslærer samt fodboldtræner bruger en masse tid på bevægelse.

En anden passion er maskiner og mekanik, hvilket som regel indebærer ældre motorcykler og biler, som jeg går og skruer lidt på.

Til dagligt bor jeg i Tårnby med mine kone Joy og vores lille datter Nova, og fritiden går meget med familien og venner..

Jeg ser meget frem til at kunne bidrage til nogle gode oplevelser for spillerne i det kommende år med Danmarksserie-fodbold, og man kan være helt sikker på, at jeg vil medbringe en vindermentalitet."

Vi byder Casper rigtigt hjerteligt velkommen til Tårnby FF og glæder os meget til hans bidrag til arbejdet med udviklingen af DS-truppen.